Powrót na górę
STRATEGIA PROMOCJI ZESPOŁU SZKÓŁ NR 2 IM. KS. WARCISŁAWA IV W SZCZECINKU
MISJA SZKOŁY:
Kształcimy i wychowujemy efektywnie, w dobrych warunkach i przyjemnej atmosferze otoczeni przyjaciółmi
WIZJA SZKOŁY:
Wielostronne kształtowanie osobowości ucznia w poczuciu przynależności do najbliższego środowiska,
Przygotowanie młodzieży do życia i aktywnego udziału w grupie i społeczeństwie,
Pomoc wszystkim uczniom w pełnym rozwoju ich talentów,
Zapewnienie uczniom równych szans i sprawiedliwości,
Zapewnienie właściwie zorganizowanych, atrakcyjnych zajęć w dobrze wyposażonych klasopracowniach,
Wspieranie ducha partnerstwa między uczniami, rodzicami, szkołą i społecznością lokalną,
Wszechstronny rozwój osobowości uczniów oparty na dekalogu,
„Nasza Szkoła” to Zespół Szkół nr 2 im. Ks. Warcisława IV w Szczecinku. Szkoła kształci pięciuset uczniów na kierunkach dziennych i kilkudziesięciu w szkole zaocznej, których wychowaniem i rozwojem intelektualnym z oddaniem i pełnym zaangażowaniem zajmuje się 60 nauczycieli. Szkoła ma do dyspozycji dwadzieścia jeden klasopracowni, trzy pracownie komputerowe, salę gimnastyczną, multimedialną świetlicę, bibliotekę oraz internat. Ważną rolę w życiu szkoły odgrywa historia i związana z nią tradycja. Składa się na nią wiele elementów.
Jednym z nich jest patron naszej szkoły – KSIĄŻE WARCISŁAW IV, kolejnym jest sztandar a także imprezy, które wrosły w naszą tradycję i odbywają się cyklicznie: ślubowanie pierwszoklasistów, otrzęsiny, turnieje sportowe, odcinanie klas kończących naukę, konkurs kolęd, święto wiosny czy chociażby turniej woda – ziemia – powietrze. Źródłem wiedzy o historii szkoły jest kronika szkoły. Nasza szkoła podejmuje wiele działań mających na celu promocję szkoły:
broszury informacyjne,
dni otwarte,
święto patrona szkoły,
strona www o szkole,
nauczyciele spotykają się z uczniami gimnazjów i ich rodzicami przedstawiając szkołę (na lekcjach wychowawczych, zebraniach rodziców),
promocja szkoły w lokalnych mediach (telewizja, radio, prasa),
Udział w imprezach organizowanych przez Miasto: „Pływajta na czym chceta”, „Europejska majówka”, i inne. Budowanie pozytywnego wizerunku w środowisku poprzez organizowanie bankietów, obsługiwanych przez uczniów i nauczycieli z naszej szkoły ü Promowanie szkoły odbywa się też przez współdziałanie z policją, strażą miejską, poradnią psychologiczno - pedagogiczną. Polega ono na inicjowaniu spotkań z przedstawicielami tych instytucji oraz na odpowiadaniu na wszelkie propozycje z ich strony.
Dodatkowo naszym zamierzeniem jest stworzenie spójnego systemu identyfikacji szkoły, w skład, którego będą wchodzić:
Dokonując analizy SWOT naszej szkoły można stwierdzić, iż jej MOCNE STRONY to:
Lokalizacja szkoły jest bardzo korzystna. Szkoła jest zespołem usytuowanym przy bocznej ulicy w pobliżu dworca PKS, co stwarza dogodne warunki dojeżdżającym uczniom.
Wokół szkoły jest duży parking oraz teren zielony stwarzający bezpieczne warunki pracy.
Szkoła to Zespół w skład, którego wchodzą: Technikum, Szkoła Zawodowa, Technikum dla Dorosłych, i szkoła policealna
Szkoła ma wypracowany kalendarz imprez i uroczystości szkolnych
Szkoła współpracuje ze szkołami w LENS (Francja) i NEUSTRELITZ (Niemcy), oraz ze szkołami Polskimi w Stowarzyszeniu Twórczych i Aktywnych Szkół Zawodowych
Szkoła posiada szeroki zakres kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych (Szkolny klub sportowy, drużyna Harcerska, kółko gastronomiczne, kółko matematyczne, klub europejski, młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo)
Szkoła proponuje ciekawe kierunki kształcenia: Technik Organizacji Usług Gastronomicznych, Technik Hotelarstwa, Technik Handlowiec, Technik Logistyki, Technik Obsługi Turystycznej, Kucharz, oraz szkoły zawodowe: Kucharz Małej Gastronomii, Sprzedawca, Piekarz, Cukiernik, Stolarz, Mechanik Pojazdów Samochodowych, Fryzjer i inne
Zespół Szkół kieruje młodzież na praktyki do atrakcyjnych turystycznie miejsc a uczniowie klas zawodowych mają możliwość odbywać praktyczną naukę zawodu w dobrze prosperujących firmach i zakładach pracy
Szkoła posiada wykwalifikowaną kadrę nauczycielską
dysponuje dobrze wyposażonymi pracowniami
- pracownie gastronomiczne,
- pracownie cukiernictwa i piekarnictwa,
- pracownie obsługi klienta,
- pracownie multimedialne,
- pracownie matematyczne, języka polskiego, języków obcych, fizyki, przysposobienia obronnego, historii,
- wyposażona pracownia do nauki biologii i mikrobiologii,
- laboratorium chemiczne,
- pracownie symulacyjne do nauki zawodu: w zawodzie sprzedawca, handlowiec, hotelarz,
- sala gimnastyczna z siłownią, sauną i solarium, boisko wielofunkcyjne, boisko do piłki nożnej, bieżnie, skocznie w dal oraz rzutnię do pchnięcia kulą,
uczniowie mają do wyboru aż cztery języki obce: francuski, angielski, niemiecki i rosyjski
atutem naszej szkoły są organizowane bankiety, imprezy, które są doskonałą wizytówka szkoły na zewnątrz
Do SŁABYCH STRON szkoły należy zaliczyć:
WNIOSEK: Szkoła powinna propagować swoje mocne strony. Informowanie środowiska lokalnego o poczynaniach szkoły jest bardzo ważne a może najważniejsze. Powinna istnieć właściwa polityka informacyjna pozwalająca jak najwięcej podejmowanych w szkole działań wykorzystać dla jej promowania. Należałoby zdiagnozować przyczynę negatywnych skojarzeń ze szkołą; następnie spróbować minimalizować te nastawienia, poprzez:
Opinia o szkole w dużym stopniu zależy również od wykształconej kadry nauczycielskiej. Ich postawa, podejście do swojej pracy, młodzieży, do rodziców, ich wiedza i umiejętność jej przekazania, pogoda ducha , życzliwość to czynniki , które decydują w znacznej mierze o postrzeganiu szkoły w środowisku lokalnym. Przeprowadzając analizę szkoły nie wystarczy wymienić tylko jej mocne i słabe strony, ale trzeba również zwrócić uwagę na to, co zagraża jej z zewnątrz oraz jakie ma szanse dalszego rozwoju.
ZAGROŻENIEM jest:
niż demograficzny,
tworzenie się w małych miasteczkach szkół ponadgimazjalnych (liceów ogólnokształcących),
likwidacja zakładów usługowych, handlowych i produkcyjnych dających miejsca praktycznej nauki zawodu dla pracowników młodocianych
„walka o gimnazjalistę” przejawiająca się obniżaniem do minimum progów zakwalifikowania się do danej szkoły,
zagrożeniem jest również rosnący koszt kształcenia, ubożejące społeczeństwo i dzieci, których nie stać na bilet do szkoły,
rosną też koszty utrzymania szkoły jako placówki.
SZANSĄ:
jest dla szkoły otworzenie nowych, atrakcyjnych kierunków kształcenia, na które jest aktualnie zapotrzebowanie;
kształcenie uczniów w szkołach zawodowych oraz funkcjonowanie klas integracyjnych,
dbałość o naszych absolwentów i zapewnienie im kontynuacji dalszej nauki w technikach uzupełniających i szkołach policealnych.
stale rosnące kwalifikacje kadry pedagogicznej
stale unowocześniana i atrakcyjna baza kształcenia zawodowego
Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.